Recensie| Festivalkriebels – Lisette Jonkman

Lisette is mijn favo schrijfster. In ieder geval van Nederlandse bodem.

Damn die vrouw heeft humor! Ik moet altijd keihard lachen als ik haar boeken en/of verhalen lees. Lisette is een paar maanden geleden moeder geworden van een zoontje. Felix. Het is ongetwijfeld een geweldig knap mannetje, maar ze laat hem niet zien op de sociale media (buiten misschien een voetje). En groot gelijk heeft ze! Dit is dan ook de reden dat ze wat stiller is en dat er her en der een vertraging is opgelopen met haar huidige trajecten.

Maar wat ik zeg: groot gelijk heeft ze. Lekker genieten van de kleine man en die fans (oa ik dus) wachten wel.

Waar gaat Festivalkriebels over?

Bo gaat met haar drie beste vrienden mee naar Romrock. Een uitgelezen kans om extra tijd door te brengen met Benjamin, op wie ze al tijden een enorme crush heeft. Klein detail: Bo is nog nooit op een festival geweest en ze heeft een rothekel aan kamperen. Dan verschijnt plotseling ook nog de superknappe Alette ten tonele, die Benjamin nog van vroeger kent. Hoe slaat Bo zich hier drie dagen doorheen?

Wat ik van festivalkriebels vond.

Festivalkriebels is een van de boeken die ik las in september. Allereerst moet ik zeggen dat dit korte verhaal ietwat voorspelbaar is. Is dat jammer? Nee hoor. Het is juist wel lekker. Zeker omdat het een kort verhaal is van “slechts” 26 bladzijdes is het voorspelbaar dat een verhaal voorspelbaar is. Je kunt als schrijver nou eenmaal niet de emoties oplossen van verdriet binnen zesentwintig pagina’s. Daar moet een lichte spanningsopbouw zijn, iets moet dreigen mis te gaan. En BOEM. Toch winst.

Festivalkriebels leest als een trein en ik had dit verhaal in ongeveer veertig minuten uit. (Let wel. Ik lees normaal 30 pagina’s per uur – wat een gemiddelde is- dus voor mij is dit snel.)

Wat een heerlijk verhaal

Dit is gewoon weer een verhaal waar ik enorm van heb genoten. Het leest makkelijk en het verhaal zit goed in elkaar. Een dikke aanrader dus. (Al zeg ik dat wel van alle boeken van Lisette…)