Big Sister Live- Patrick van Rhijn

Big Sister Live- Patrick van Rhijn

Goed, het boek, Big Sister Live van Patrick van Rhijn. Eentje uit den ouden doosch

Waar gaat Big sister live over?

Bambi, de hoofdpersoon is na een hertentamen maar net geslaagd. Nu wil ze het liefst gaan zingen. Ze laat zich in een dronken bui overhalen om aan een reality show mee te doen, waarbij de winnaar 20.000 euro krijgt. PER MAAND. als ik kon zingen, want daar draait dit programma volgens het inschrijfformulier om, zou ik er ook over nadenken. Cameraschuw of niet. . Bambi komt door de audities heen en wordt met zes anderen uitgekozen. Ze moet voor vijftig dagen in een afgezonderde villa zitten. Eenmaal begonnen met de opnames gaat de show een heel andere kant op als zingen.

Wat vond ik van dit verhaal?

Gosh, wat een boek. Gisteren vertelde ik hoe ongelofelijk in onder de indruk was van de film (The Imitation Game) die ik zag… Maar ook dit boek, wow. De verhaallijn is redelijk chronologisch opgebouwd, waardoor je het idee hebt dat je van dag tot dag met Bambi meeleeft. Voor mijn gevoel volgde ik haar in het begin, maar tegen het einde leefde ik zo goed mee dat ik haar werd! Ik begon de mensen in het huis te wantrouwen. De andere meiden waren slecht, nee de cameramensen, of toch niet..? Ik leefde me door de vlotte schrijfstijl wel heel goed in, wat me een beklemmend gevoel gaf. Het feit dat alles op zo’n realistische manier is beschreven maakt het beangstigend.

Het boek is een Triller, is dit terecht?

Op de voorkant staat inderdaad thriller. En JA, dit is meer dan terecht, dit boek gaf me echt de kriebels. Dat de meisjes die zich hadden opgegeven een dwangsom van vijftigduizend euro moesten betalen, als ze over de show praten, was geen pretje. Maar dat ze vijftigduizend euro moesten betalen als ze met de show wilde stoppen was ronduit walgelijk. Dat het niet om een gewone zangshow ging, lijkt me duidelijk. De manier waarop Bambi in opstand komt is heel realistisch, de straf die ze krijgt ook. Hoewel ik bijna de neiging had om niet te kijken. Wat onzinnig is, bij een boek is het nou eenmaal niet mogelijk om niet te kijken, je hoofd maakt de beelden zelf.
(Brrr… )

Dubbele verhaallijn?

Naast het heden zit er ook een verhaallijn in die zich in het verleden afspeelt. De tijd dat Bambi in een gelukkig twee-oudergezin woonde. Maar natuurlijk gaat dat mis. Door telkens op het juiste moment te stoppen met een van de verhaallijnen en over te gaan naar de andere, blijft de spanning steeds voelbaar. Beide verhaallijnen zijn zeer spannend en wisselen elkaar af op momenten dat je het niet wilt. De perfecte manier om je te laten doorlezen.

Ik raad iedereen die van thrillers houd aan om dit boek te lezen! En als je er niet tegen kan, denk dan twee keer na. Dit prachtige boek is het zeker waard om gelezen te worden, maar let op: het houd je nog dagen in zijn greep!

Big Sister Live
Schrijver(s):
Uitgever(s):