Geek Girl blundert door (Geek Girl, #2) – Holly Smale

Hoewel ik bij deel één continu dubbel lag van het lachen, was dat in deel twee aanzienlijk minder. Toch heb ik weer onwijs genoten van Harriet!
Wat een fijn boek om te lezen en wat is het heerlijk om terug te zijn bij de personages waarvan ik zo hield in deel één. In deel twee merk je het echt: onze geek girl blundert door het leven. En daar komt ze vaak goed mee weg….

geek girl blundert door

Geek Girl Blundert door

In deel twee gaan we verder waar we in deel één zijn gebleven. Het boek begint met een hilarische fotoshoot, waarna Harriet zich moet haasten voor haar examens. Daarna wordt ze gevraagd voor een klus in Tokio. Ze komt in een huis te logeren met twee andere modellen. De ietwat sociaal onhandige Harriet moet zichzelf staande houden tussen de vrouwen die al veel langer meegaan in de modewereld dan zij.

Waar gaat geek girl, #2 over?

Harriet Manners weet best veel. Zo weet ze dat een gemiddeld mens 100 kilo per jaar eet, al doet haar zwangere stiefmoeder hard haar best hier overheen te gaan. Maar wat Harriet níét weet is wat haar rol binnen het gezin wordt als de baby er straks is. Een modellenklus in Japan is dé kans om er tussenuit te glippen. Zal Geek Girl haar draai vinden aan de andere kant van de wereld?

Wat vond ik daar dan van?

Zoals ik in de eerste alinea al aangaf heb ik om deel één continu dubbel gelegen. Bij deel twee was dit wel even anders. Helaas. Maar dat doet verder niets af aan het feit dat ik enorm heb genoten van dit verhaal en alle perikelen die Hariet meemaakt in het huis in Tokio. Want dat er dingen misgaan, dat is natuurlijk één ding waarvan je zeker kan zijn.  Ook moet ik zeggen dat ik mijn grote vriend uit deel één echt een beetje heb gemist. Hopelijk komt hij in deel drie weer veel vaker voor!

Welke serie heb jij voor het laatst gelezen?
Geek Girl Blundert door
Schrijver(s):