Scones en spotlights – Susan Muskee

Scones en spotlights – Susan Muskee

Het eerste deel van de serie Liefde natuurlijk van Susan Muskee, is Scones en Spotlights. Ik luisterde dit boek een paar maanden geleden. (ja, ik neem nu pas de tijd om er een recensie van te schrijven. Oops..) Dat luisteren deed ik via Nextory.

Waar gaat scones en spotlights over

Cleo’s leven gaat z’n gangetje. Daar is dan ook alles mee gezegd. Het is dat ze pas eenentwintig jaar geleden is geboren en niet in 1982, anders was ‘Is dit alles’ van Doe Maar speciaal voor haar geschreven. Ze werkt, organiseert etentjes met haar vriendinnen Kim, Sophie en Abigail, pakt zo nu en dan een yogaklasje mee en o ja, is tot over haar oren verliefd op Sjoerd, de jongen die tijdens die lessen altijd op een matje schuin voor haar zit maar waarschijnlijk niet eens weet hoe ze heet.

Haar droom om ooit muzikant te worden heeft Cleo aan de wilgen gehangen sinds ze werd afgewezen voor het conservatorium. Totdat Sophie een video van haar op een karaokeavond online zet en Cleo volledig viral gaat. Ze wordt gescout voor een talentenjacht en het lijkt de kickstart van haar carrière. Dit is de big break waar ze zo op hoopte, maar waarom voelt het dan niet zo?

Wat vond ik ervan?

Wat een heerlijk boek is dit! Je verliest jezelf al snel in het verhaal waardoor je echt wilt blijven luisteren. Ik genoot van alles wat Cleo meemaakte. Hoewel ik wel moet zeggen dat het een ietwat voorspelbaar boek is, maakt dat de pret niet minder. Telkens als ik naar mijn werk fietste, zette ik dit boek aan. Soms was ik gewoon blij dat ik op een locatie verder weg moest invallen, want dan kon ik lekker luisteren naar dit boek voor ongeveer een half uur.

In dit boek leer je de eerste van de vier vriendinnen kennen, maar daarnaast krijg je ook een kijkje in het leven van de andere drie vriendinnen. Al met al vond ik dit een heerlijk boek en heb ik echt genoten. Ik kijk er naar uit om de volgende van de vier vriendinnen beter te leren kennen.

scones en spotlights
Schrijver(s):
Series Number: 1