Wat te doen met 8 miljoen?

Wat te doen met 8 miljoen?

Wat te doen met 8 miljoen is een van de boeken die ik in het verleden las. Dit is de eerste recensie met boeken uit den ouden doosch. Uiteraard heeft het een spellingcheck gehad en heb ik het eea verbeterd.

Dit boek heb ik al zo vaak zien staan, maar telkens hield iets me tegen. De prijs, de kaft waar ik niet gek op ben… Toen ik het voor weinig geld kon kopen, besloot ik het een kans te geven en het mee te nemen. Nadat het een tijdje in mijn kast had gestaan ( lees: een jaar) las ik het dan eindelijk!

Waar gaat wat te doen met 8 miljoen over?

Het boek gaat over Lia die met haar moeder ruzie heeft over geld. De struggle van een 16-jarige. Dan komt ze er achter dat ze een prijs heeft gewonnen. Een grote prijs. ACHT miljoen! Opeens staat ze in alle kranten en Lia weet niet precies wat haar overkomt. Want wat doe je als je opeens meer geld hebt dan je ouders? En hoe weet je wie er echt te vertrouwen is, of alleen maar achter je geld aanzit? Er breekt een lastige tijd aan waarin Lia moet ondervinden wie ze kan vertrouwen en wie niet. Ook moet ze onderzoeken of Raf, de mysterieuze jongen op school serieus is. Of, dat hij niet achter haar maar haar geld aan zit. Deze zestienjarige moet leren omgaan met geld, de pers, en alle aandacht die ze opeens krijgt.

Wat vond ik er van?

Ik vond het boek echt een “dit boek lees je als je ziek bent, boek.”
En nee dat is niet perse negatief. Ik heb vorig jaar een hele hoop chicklits gekocht, en dit was er een van. Nu ik het druk heb met school is het fijn om wat makkelijkere boeken te lezen. Op de voorkant staat het woord ‘diepzinnig’, maar daar kan ik me dus echt niet in vinden. Ben ik nou gek, en is dit boek niet als chicklit bedoeld? Want de diepte van de personages leek dit wel aan te geven. Geen enkel personage had diepgang, of een echte ontwikkeling. De blonde meisjes met hun lange haar waren de trutten ( sorry voor m’n taalgebruik) en de populaire jongen van de school was de geheimzinnige gast. Nu kon ik om dat laatste wel heel erg lachen, want er werden constant grappen gemaakt over “oh, straks is hij een vampier”. Dan dacht Lia weer dat hij een soort Edward was. Hilariteit alom. De verwijzingen naar Twiglight waren dus cool!

Conclusie

Verder werd er nauwelijks aandacht besteed aan wat het met je doet als je 8 miljoen wint. Er werd nog minder gedaan aan karakterontwikkeling. Daar baalde ik van. Ik lees heel graag boeken met wat meer diepgang. Of in ieder geval, meer dan in dit boek. Ik las eerder nog niet echt chicklits en omdat dit een van de eerste is die ik helemaal uitlas heb ik nog geen vergelijkingsmateriaal. Ik kan me voorstellen dat je als je van chicklits houd, dit wel een redelijk goed boek zal vinden. Raf is namelijk best wel een aandoenlijk schatje. Je moet wel van hem houden. Hij was ook het personage dat me liet doorlezen, want in zijn kant van het verhaal was ik wel geïnteresseerd.

Al met al, verwacht niet te veel plottwists, spannende wendingen of grootse dingen en je zult best van dit boek genieten!

Ik hoop dat jullie de recensie uit den ouden doosch leuk vonden! Er komen er de komende weken in ieder geval nog een hoop online! Van welk van de boeken die ik in het verleden las, hoop jij een recensie tegen te komen? (te vinden in het menu onder het knopje boeken –> gelezen in…)

Welke chicklit vond jij tegen vallen?
Wat te doen met 8 miljoen
Schrijver(s):